torsdag 22 mars 2012

Å, herregud...


...vilken galet pigg häst jag ridit idag!

Jag började med att rida Nova, hade ju tänkt rida båda hästarna. Hm, men efter en timmes trav och galopp med en halvgalen Nova, var jag så lycklig att jag inte ramlat av på hela ridturen att jag stod över ridningen på Mistral! Hon var helt prillig idag, inte så fjantig faktiskt, trots att det blåste rejält. Men så himla pigg, det var inte många vanliga trav och galoppsteg som hon fick till. Hon flög mest i luften kändes det som. Jag travade och galopperade henne fram och tillbaka på övre delen av Klissvägen i en timme. Hon var lika pigg hela ridturen!
Det var först när jag tog in henne i stallet som jag upptäckte att hon var sjöblöt av svett. Ska bli kul och se om hon är lugnare nästa ridtur. Fattar inte vad som har hänt med denna damen. För ett par år sedan ville inte syrran rida henne för hon var så himla trög. Och nu sista året blir hon bara piggare och piggare. Snart är hon för pigg för mig, jag gillar lugna hästar som bara går på...

Syrran är hemma nu från Åre. Kanske tar hon ut Mistral på en ridtur, han är nog lika pigg han!

2 kommentarer :

MoM sa...

Nova har fått vårkänslor så klart.
Har inte du fått det?

Urra sa...

Ja, jag red Missen och han var oxå pigg och fjantig. Fast han blev inte riden lika länge.