lördag 10 mars 2012

Förkyld

Jag har inte alls varit mig lik i veckan. Jag har varit trött och känt mig orkeslös. Troligtvis var det en förkylning på gång. Vaknade imorse med rejält ont i halsen och sprängande huvudvärk... Ska vila idag, för imorgon tänker jag vara pigg igen.


Lilly och jag har varit i stallet, mockat, fyllt mängder av vatten och fodrat, så nu är allt klart där uppe. Hästarna får vila i solskenet idag, då jag ingen ridork har.

Igår var pappa och Lilly i stallet tillsammans. Pappa mockade och gjorde allt stallfix, medan Lilly red Mistral. Lilly är mycket säkrare med hästarna igen, kul!
Ida, Loves medryttare red honom och hennes mamma Ingela red Nova, så alla hästarna blev motionerade igår...

Idag ska pappa och karln min fixa tak på kaninens "hage", så att han kan få vara ute och hoppa utan att räven kan ta honom. Det är underbart ute-väder idag, strålande sol, vindstilla och plusgrader.

1 kommentar :

MoM sa...

Märkte igår att du inte var dig riktigt lik. Förkylningen var förklaringen. Krya på dig och låt kroppen vila.