lördag 17 mars 2012

En och en halvtimmes ridning

Idag var syrran och jag tidigt uppe i stallet. Det var helt underbart väder, så det blev en långritt. Vi red mot Sågvägen och sedan ner till Sidsjön. Helt underbart, vi kunde både trava och galoppera. Hästarna blir så glada av att få springa på lite!
Ida red Love idag, det verkar funka superbra, vilket känns kanon!

Igår vilade hästarna, Love fick på sig sin sko igen. Syrran och jag var och tittade på ett stall dit vi kanske ska flytta hästarna. Stallägarn vill inte ha några inhyrda längre, han har lite för mycket att göra, så han måste dra in på något. Det var ok, men vi har verkligen trivts där vi är nu... Vi får se vad som händer och sker.

I torsdags red syrran och Lilly hästarna, det hade gått bra. Jag hade varit och fått KS-behandling av Maja, så jag behövde vila...

Nu är helgen snart slut, jag skulle vilja ha en helg till, känner mig så himla trött!

2 kommentarer :

JC sa...

Du borde vila på helgerna...

Maria sa...

Jag vet att jag varit lite sliten i helgen, men ridningen är vila!!! Men allt runtomkring hästarna just nu känns kanske inte som vila...s