måndag 4 april 2011

Det rullar på...

...fullt upp hela dagarna! Har därför inte bloggat på några dagar, men nu är jag tillbaka igen.

På fredag efter jobbet var det storstädning och ommöblering i Lillys rum, vi höll på hela kvällen.

Lördag var jag upp och red Nova och tog med Love som handhäst, dom skötte sig bra. Tog oxå bort två kärror skit ur hagen, fy vad det ser bläkigt ut nu när det smälter bort snö.
Hem fixade lunch sedan åkte jag, Lilly och mamma ut till Birsta för att köpa en lådhurts till Lilly. Där ute blev vi i tre timmar, usch vad tråkigt det är att gå i affärer. Mötte sedan upp med karln min och pappa (dom hade varit på trav) hos mamma och pappa, där vi fick mat.
Väl hemma skruvade Lilly och jag ihop hurtsen, så nu har hon lite förvaring till alla saker.

Söndag, upp till stallet, Tilda och jag red tillsammans till paddocken. Nova skötte sig bra, kul att träna lite hemma oxå. Efter lunch tillbringade karln min och jag hela eftermiddagen med att rensa på vinden. Bilen blev smockfull med grejer som vi åkte med till Erikshjälpen. Gud vad skönt att vi äntligen fått det gjort, nu är det nästan tomt på vinden.

Idag har jag jobbat sedan tog jag ut Nova på en trav och galopprunda upp till Sörnacksta. Hon fick jobba i rätt form och tempoväxlingar hela ridturen, hon var faktiskt lite svettig under sadeln när vi kom hem. Superfjantig och pigg var hon oxå, kanske vårkänslor, det var underbart väder!

Love den rackarn smet under grinden när jag tog in Nova. Jag hann bara ta två tre steg utanför med Nova då såg jag att han böjde sig ner. Jag bara skrattade åt honom för jag trodde aldrig att han skulle kunna krypa under. Men tji fick jag han kröp så duktigt under och travade käckt förbi oss, sedan gick han strax före oss på lagomt avstånd så jag inte skulle kunna ta honom. När vi var vid stallet travade han snällt in i sin box, där fanns det ingen mat så då stack han in i Novas box istället. Jag gick in och "morrade" på honom då pussade han mig i ansiktet flera gånger och såg så söt ut!

Under krysset kröp han...

Ikväll har vi varit på tippen med skräpet som vi hade på vinden, jag älskar att få en massa gjort. Inatt ska jag sova gott!!!

3 kommentarer :

MoM sa...

Ja, ja snacka om att ha vårenergi!!!!!!

Kerstin sa...

Ja, tiden, den tiden... Suck...

Urra sa...

Du har verkligen fått nåt gjort. Tur att du är tillbaka, jag har saknat att läsa om dina bravader och turer till stallet.