torsdag 28 april 2011

Vilken stjärna!


En blivande hopphäst kanske...

Nova och Urra har varit och hopptränat för Gunilla ikväll. Det gick så fantastiskt bra, Nova är en riktig stjärna! Hon blir så lycklig när hon kliver in i ridhuset och det är en massa andra hästar där. Hon springer runt med svansen i vädret och tittar åt alla håll, kanske inte så värst uppmärksam på syrran, men väldigt lycklig!
Efter en stund brukar hon sansa sig och bli koncenterad. Idag var hon extremt pigg, Gunillas kommentar var: -ja inte är hon trög i allafall, det är en riktigt pigg häst... Avslutningsvis sa hon oxå att det är bra för henne att hon får hoppa eftersom hon tycker att det är så roligt! Dom andra tjejerna som red kommenterade oxå över att hon är så pigg mot hindrerna.

Trodde aldrig att Nova skulle kunna bli så framåt som hon faktiskt är nu. Både i dressuren och hoppningen, ja förresten ute i skogen lägger hon oxå gärna av en bakutare eller två för att hon är så sprallig. Något positivt har hänt med henne...

Hur som helst fick dom börja med att trava över bommar, göra skänkelvikning, en galoppfattning ett varv på volten sedan trav och börja om. Bra mjukgörande övning. Därefter blev det några hinder först i trav och sedan i galopp, bla över en "vattenmatta" eller vad det heter. Allt gick bra, men hon var väldigt het i början mot hindren, ville "dra järnet", men hon lugnade ner sig så småningom... Syrran var väldigt nöjd och tyckte att det var jätteroligt, jag oxå :-)

Film kommer kanske imorgon, nu är det dags att sova.
Jobb imorgon, suck...

4 kommentarer :

Urra sa...

Det är så himla roligt att åka iväg och träna. Precis som du så trodde jag aldrig att jag skulle säga att vi har en pigg häst. Jag kom ihåg vad jag fnös åt Malin Jönsson när hon sa att Tobbe varit likadan när han var i Novas ålder och att han blivit pigg sen. Det kommer aldrig Nova bli blev mitt svar.

Det gick verkligen super (med tanke på min och Novas nivå vill säga) igår. Sista ritten på banan är jag väldigt nöjd med och att vi hoppade över vattenmattan.

MoM sa...

Kul att ni är så nöjda med er kära häst. Speciellt att Ulrika har tagit henne till sitt hjärta. Du Maria har ju älskat Nova från första stund, där sa det ju bara "klick". Hoppas att Lilly också så småningom bildar sig en egen uppfattning om henne och inte bara lyssnar till andra.

Kerstin sa...

Härligt att hon är pigg och glad, ett tecken på att hon mår bra. :)
Sv: Ja tuffa beslut, ett kvar, men inte riktigt än...

Anonym sa...

Vacker hon är...