tisdag 5 april 2011

Sprutor


Ett foto från i fjol på Linn och hästarna i transporten

Idag har syrran och våran privatchaufför, pappa Mats varit till PH veterinär klinik för att ge hästarna stelkrampspruta och hästinfluensaspruta. Allt hade gått super, vi har helt underbara hästar, vi är så stolta över dom!
Båda hästarna hade haft bråttom in i transporten, framme på kliniken hade dom fått stå och vänta ungefär en kvart i transporten, dom hade varit helt lugna.
Inne på kliniken var dom mest intresserade av vart dom hade varandra, som jag förstod, Nova hade visst blivit lite orolig när hon inte såg Love. Dom är verkligen kanonkompisar!

Sputorna hade båda hästarna lugnt tagit emot, sedan knatade dom rakt in i transporten igen.

En karl som var där med sin travhäst ville ha med sig Love som sällskapshäst, hm det kan han fetglömma! Nova fick beröm för sitt vackra huvud! Ja, det är underbara och lätthanterliga hästar vi har, precis som man vill ha det! (Måtte dom hålla sig inne i hagarna nu oxå...)

Nu blir det ett par dagars vila efter sprutorna, sedan kör vi igång igen! Ganska bra timing, imorgon ska jag på utvecklingssamtal med Lilly och på torsdagkväll ska jag på en föreläsning.

Ikväll har Lilly och jag varit med syrran på hennes jobb och tränat lite i gymmet och imorse gick jag till jobbet, härligt! Måste ju skryta lite, allt hästande har resulterat i att jag har gått ner nästan tjugo kilo, känner mig ganska lätt faktiskt ;-)

1 kommentar :

Urra sa...

Helt ok att skryta, det får man göra när man är så duktig. Vi har superhästar.