måndag 25 april 2011

Älskade Nova!


Kimberly, Love och Nova gör allt för att hitta några grässtrån...


Lilly ber Love att backa!

Jag har inte kollat så mycket när hon håller på med honom, men jag bev faktiskt överraskad vilka framsteg dom har gjort... Han har verkligen full koll på vad Lilly vill att han ska göra! Och hon har "sitt eget sätt" att utöva frihetsdressyr. Blir nog något som dom två kan utöva när Lilly inte kan rida honom längre, hon har blivit lång :-(


Här undrar Nova, om det är ok att stanna så att jag kan klia henne lite i pannan? Hon gör så när vi rider själva i skogen, jätte-jättegulligt!

Lilly och jag skulle ha ridit och "bästagrannen Alva" skulle promenera med oss ut i skogen. Men så var hunden, som bor granne med stallet ute lös, hm han är inte att lita på...
Både Alva och Lilly är hundrädda, vilket gjorde att vi beslutade att dom stannade i stallet med Love och grejade med honom. (Det blev många flätor).

Det hade Nova och jag inget emot, hon skrittade glatt på mot skogen, med riktigt spänstiga steg.
När vi kom in i skogen kortade jag bara upp tyglarna så bar det av i galopp, två "bakautare" fick hon till oxå, men det var bara kul! Vi tog ett litet hopp över lite vatten som rann, efter det drog hon järnet i några steg...

Fattar mig inte på denna tös, alla (många) tycker att hon är så himla seg och trög, men jag upplever inte alls henne som seg...
Hon sticker aldrig, men går numera av egen maskin, gör titt som tätt en "bakutare" av ren glädje och ber ofta om ett högre tempo själv, vad mer kan man begära!

Ev. är jag ledig imorgon, beror på hur många barn vi har. Snälla håll tummarna att det blir få, det är så härligt att bara vara!

3 kommentarer :

MoM sa...

Vilka menar du med "alla". Nova passar dig alldeles utmärkt och det räcker långt.

Kerstin sa...

Härligt att du trivs med din häst, det r väl det som är meningen!
Tur inte Lilly väger så mkt även om hon är lång. :)

Tova sa...

Jag har ju inte ridit henne eller så utan bara läst om det Tilda har skrivit.

Tycker att Nova är jättefin och har tyckt det sen första gången jag såg henne i hagen :)