lördag 16 april 2011

Inge kul nu!

Pollenallergin har slagit till med dunder och brak! Jag har klarat mig ganska bra de två senaste åren, men i år är jag redan hur allergisk som helst. Jag blir helt slut och på ett fruktansvärt dåligt humör. Jag orkar ingenting, kroppen vill bara vara stilla, men ändå kryper det i mig. Det kliar i ögon, näsa och hals, jag blir som sagt trött och på ett uruselt dåligt humör. Men det är bara att genomlida även denna vår... Det finns ju dom som har det värre, det är ju ändå bara en allergi!



Vädret har varit underbart idag. Syrran och jag har tagit bort alla jättehögar med skit från hagen som syrran har krattat ihop.


Henke och Lukas kom och hjälpte till. Fyra eller fem släpkärror skottade vi bort (kanske inte konstigt att man är lite slut, ändå gjorde jag inte mycket).

Syrran bjöd på skinksallad och jag på kaffe, härligt!


Lukas fick åka i släpkärran när vi for hem, vilken lycka!

Snart får man väl gå och sova, jag längtar... Ändå hade jag sovmorgon i morse, syrrans familj var och släppte ut hästarna. Tack så hemskt mycket!


Lite middag, första grillningen, mums! Sedan blir det nog tidig nattning för min del...

2 kommentarer :

Kerstin sa...

Fy för allergi!! :( Men vad duktiga ni har varit att städa hagen. Ska ta min till veckan.
Hmm, vad är du nyfiken på då??

MoM sa...

Vad ska vi göra åt din allergi? Du måste som vanligt vara inne så mycket som möjligt.