tisdag 26 april 2011

Dressyr för syrran

Jag har fått vara ledig även idag, underbart!


Nu är det vår, "fåglarna" har börjat att besöka paddocken...


Nova kändes riktigt, riktigt bra idag när jag tränade för syrran.

Hon går av egen maskin och försöker verkligen att göra det jag ber henne om. Syrran upptäckte ett fel som jag gör med min högra hand. Varje gång hon rättade mig, när jag "välte omkull" handen, så släppte Nova efter och gick bra. När jag gjorde fel började hon att streta emot igen.
Bra gjort av syrran att upptäcka mitt fel, det har inte Gunilla sett. Och jag är säker på att jag alltid har vällt höger handen, för jag gjorde det om och om igen.
Vi körde mycket galopparbete och det gick mycket, mycket bra. Vi gjorde skänkelvikningar och volter i galoppen. Det var så kul...

Love däremot hade varit jävlig mot Kristina idag när hon red. Vi mötte dom vid grinden vi skulle till stallet och dom skulle från. Det resulterade i att Love blev jättetjurig, så Kristina gick med honom. När hon sedan skulle hoppa upp fick han fnatt, tvärvände och sparkade, så hon tappade honom. Jag hjälpte henne så att dom kom en bit bort från stallet, sedan hade det gått bra. Inge kul att han sparkar, fy på han!!!

2 kommentarer :

MoM sa...

Positiva tongångar minsann, vad roligt. Kanske du skulle vara ledig imorgon oxå och träna för "Urra"? Vet hur du blir när det känns bra.
Lovepojken får absolut inte bli omöjlig igen men han vill förståss vara med sin älskade Nova.

Urra sa...

Ni var så duktiga igår och det är verkligen kul att få stå på backen och hjälpa till.