onsdag 6 april 2011

Kan själv!


Hela hagen har nu "undertråd"...

Jag älskar när jag klarar saker själv... Ikväll när Lilly och jag var i stallet bestämde jag mig för att ta tag i hagen som är trasig. Sagt och gjort, jag klev ut i djupsnön med spaden och satte igång att skotta fram den nedre tråden. Efter bara några meter var stövlarna full i snö och jag genomblöt, hm jag var blöt ända upp till låren. Men det var härligt och avkopplande, solen sken, fåglarna kvittrade och bäcken porlade, ljuvligt!
Så nu har hästarna ett riktigt stängsel, nu är det bara öppningen som ska fixas...

Hästarna var sällskapliga idag, Nova smågnäggade varje gång jag kom in i stallet, inte helt fel det heller!
Lilly tog ut Love på stallplanen och gjorde lite frihetsdressyr med honom, det hade gått bra.

Dessutom har vi varit på Lillys utvecklingssamtal, vilket bara var lovord. Jag fattar inte hur jag har kunnat få en sådan underbar dotter. Det går jättebra för henne i skolan, hon är intresserad, engagerad och duktig och dessutom glad, positiv, trevlig och en bra kompis. Vilken superunge! Det är bara att njuta så länge det varar, (för all framtid hoppas jag).

4 kommentarer :

Anonym sa...

Var stolt över den ungen! Härligt att höra och som mamma blir man ju nästan lite lite gråtmild :-)

Anonym sa...

Din rygg mår jättebra av att skotta och ta sig fram i djupsnö, dessutom att bli dyngblöt om fötterna är nog alla tiders för ryggen.
Gissa från vem?

Kerstin sa...

Vilka underbara ungar vi har!! Fick höra samma sak om mina barn på utvecklingssamtalet. Måste vara hästarnas förtjänst. ;)
Vill ju se bilder på deras frihetsdressyr!!!

Urra sa...

Klart du kan själv, aldrig tvivlat på det. Var stolt över din underbara dotter (min systerdotter).