onsdag 20 april 2011

Igår och idag


Igår var jag själv i stallet, det var supermysigt. Red till paddocken, Nova var pigg och det gick riktigt bra. Vi tränade många galopper med mycket volter. Vi avslutade med övergångar mellan skritt och galopp.


Idag var hon inte riktigt rika pigg när syrran hoppade henne. Men det gick riktigt bra ändå, dom har verkligen fått till ett bra flyt nu, kul! Däremot blev Nova riktigt svettig idag, hm lite oroande, hon brukar inte bli svettig...
Tilda var oxå med, hon red för första gången efter olyckan. Det såg riktigt bra ut, dom hoppade oxå lite. Det bara flöt på. härligt... (har tyvärr inget kort).


Love var oxå med, han gick lös medan de andra tränade, han bara mös. Jag kom på att jag skulle träna lite med honom. Han fick komma när jag kallade in honom, sedan fick han gå lös med mig. Det gick hur bra som helst, vi både travade och svängde, han följde med mig hela tiden, lillgubben...

3 kommentarer :

Kerstin sa...

Svettig blir de väl alltid nu för tiden, för mkt päls och för varmt ute.. Eller??

Urra sa...

Det var en mysig och härlig em i stallet.

Anonym sa...

Mina blir jättesvettiga nu när det börjar bli varmt och de inte är vana. Kanske får dra ett sista varv med klippmaskinen igen trots allt...