onsdag 17 november 2010

Vart ska jag börja?

Ja, vart ska jag börja... Hm, jag tror jag börjar med det negativa. Nova har tryckt sönder elbandet och gått över till Mellen, för att äta upp hans höhög istället för hela deras stora bal... Knäpp häst!!!
Stallägarn såg hur hon bara tryckte bogen (med sitt tjocka täcke som skydd), mot elbandet och pang så gick det av. Då var det bara för henne att gå in och ta över hans mat...

Shit, det kommer att bli samma helvetes-vinter i år igen, full av oro att hon ska gå igenom banden. Imorrn ska Mellen få gå med våra hästar, Nova får gå utan täcke oxå ska vi ge henne en stöt, för strömmen fungerade. Vi fick en stöt när vi lagade banden... Dessutom ska stallägarn kolla till dom nån gång under dagen. Jag slutar tidigt så då blir det till att åka direkt upp till hästarna. Det blir värre på fredag, då har jag långdag...

Till saken hör att hon dessutom är lite riden nu under en vecka eftersom hon har halkat pga att hon inte har haft snösulor. Det kanske gör att hon blir rastlös, hon är ju faktiskt van att bli riden nästan varje dag. Ja, ja, shit, shit!!!


Tilda, Mellen, Lilly och Love

Nu till trevligare saker, Lilly och Tilda tog en ridtur på sina ponnysar. Det hade gått bra, Mellen var glad och pigg av att börja få trava igen.

Syrran har en kollega på jobbet vars barnbarn kanske var intresserade av att vara "medkuskar" på Love två dagar i veckan. Det kanske löser sig med Love ändå så att vi har råd att ha honom kvar ett tag till. Lilly har ju inte vuxit ur honom än. Men blir nån är intresserad och vill köpa honom så är han till salu...

1 kommentar :

Urra sa...

På fredag slutar jag tidigt så då kan jag titta till henne, fast jag är nog inte uppe före halv tre. Härligt att det gick bra för Lilly och Tilda.