måndag 8 november 2010

Tränat för Pia

Det var jättelänge sedan jag red för henne, typ tio månader sedan. Men det är nyttigt och roligt, fast syrran duger oxå bra, med tanke på den nivå som Nova och jag är i.

Det var väldigt hårt så vi kunde bara skritta. Vi tog ett par varv i trav på slutet, då kändes hon jätte bra...

Jag måste fixa till min sits, sitta mer på baken, dra bak axlarna och sträcka på mig. Driva mer med låren och sitsen, jag måste få Nova att reagera på skänkeln, direkt.
Nova måste få ännu bättre tramp med bakdelen och jag måste vara noga med eftergifter med handen, så att jag inte låser händerna.
Det är ungefär som jag trodde, men jag kände verkligen att Nova släppte efter och fick ett bra tramp när jag kom till rätt ridning. Att det ska va så svårt...
Nu ska jag försöka ta mig iväg till ridhus och rida för Pia typ en gång i månaden i alla fall.

Love och Tilda var med som sällskap och fotograf.
Pappa kom dit med fyra hinderstöd som han hade byggt. Tack för det!

1 kommentar :

MoM sa...

Fotografen har glömt lägga in några kort, alltså passande hon bara Love, eller?