torsdag 25 november 2010

Sur Nova

Alltså, hon är så fantastiskt sur Nova (det är inte hon på bilden). Jag känner inte alls igen henne, nåt måste va fel, men vad???
Har sytt på "elband" på hennes täcke idag för att hon ska få en stöt om hon lutar sig mot stängslet. Hon stod med öronen rejält bakåtstrukna hela tiden, det är verkligen inte likt henne. I vanliga fall skulle hon ha tyckt det var jättemysigt och försökt visa vart jag ska klia henne och så. Ja,ja jag fattar ingenting!!!

Vi ska lämna in träckprov på hästarna, men Love vägrar att bajsa. Igår kväll var jag i stallet flera timmar. Idag har jag oxå varit där i flera timmar, sedan kom syrran upp. Suck, inget bajs från Love minsann...

Mellen åker ifrån stallet på måndag, så nu blir Tilda och Karin utan häst igen. Jättetråkigt, det är så roligt när dom oxå har häst, det blir lite ensamt i stallet annars.
Om det är någon som vet av en D-ponny eller stor häst som är till salu så är dom intresserade... Jag håller tummarna att dom hittar en trevlig häst lite fort!

2 kommentarer :

Urra sa...

Jag tyckte inte riktig att jag kände igen hästen, tur att jag inte hade helt fel. Vi får verkligen hoppas att Tilda och Karin hittar en häst snart och att dom äntligen får lite tur så de hittar den perfekta för dom.

Ingela sa...

AH!! åh, jag trodde ni hade hittat ett nytt soligt varmt ställe.... typ (cagnes) Sur Mer


Såna där medelhavsställen som heter Sur Mer eller nåt ;o) kanske Sur Nova !!

förlåt min långsökta ordvrängeri

över till en gammal goding istället:

"e de konstigt att man längtar bort nån gång " ;o)

man tolkar gärna det man ser efter det man själv har i huvudet just för stunden ? =)