lördag 6 november 2010

Hårt


Nu börjar det att bli riktigt hårt i marken, blev mest bara skritt idag, travade nåt varv på travbanan oxå. Däremot har Nova blivit ompysslad i massor idag...
Jag har masserat henne, ryktat länge och noga oxå har jag ryckt manen lite på henne. Hon bara njuter. Ska rida för Pia på måndag, då måste Nova se lite välvårdad ut...

Med mig är det väl bra förutom att jag har dyngont i halsen, tung i huvudet och värk i kroppen, men jag tänker inte bli sjuk!!!

Det är lite trist i stallet just nu, Tilda och Karin har haft sån otur med de sista hästarna dom har haft. Det blir liksom ingen ordning, det är halvkrassliga hästar dom har lyckats att få tag i. Vilket gör att man oftast står utan ridsällskap, eller så blir det ut och skritta bara. Nova och jag behöver liksom rida lite hårdare för att vi ska må bra...
Men mest trist är det såklart för Tilda och Karin, jag hoppas verkligen att det ordnar sig snart och allt kan få flyta på för dom, det är ju så härligt med häst då! Jag vill verkligen att dom ska ha häst, det är så trevligt med deras sällskap i stallet. Vi är ett bra team kan man säga...

Ikväll blir det fest med Karln mins jobb, kul...

3 kommentarer :

Ingela sa...

KUL! (det sista) ha så kul!

det behövs fira den här mörka tiden, födelsedag eller jobbfester tages tacksamt emot. det är er välunt =D

MoM sa...

Det blir till att ta det lugnt ikväll eftersom du har dyngont i hals, kropp och allt det övriga. Du får inte "gnussa" med karln din så han också blir sjuk. Ha det så kul trots allt, efter några glas vin kommer du att må toppen.

Kerstin sa...

Hårt överallt utom på min äng i skogen!!