onsdag 24 november 2010

Maja behandlar Nova


Ikväll har Nova fått KS-behandling av Maja, lika intressant som vanligt.
Maja frågade nästan direkt om Nova råkat ut för något. Hon hade lite ont ovanför låret på vänster bak. Jag berättade då att hon varit halt bak och att vi inte kom fram till vart det satt och vad som hade hänt. Maja tror att hon "satt" sig i hagen när dom har busat eller något. När hon fick det att släppa så släppte det oxå på andra ställen.
Nova hade oxå lite problem med tjocktarmen och lite i blindtarmen, men inget farligt.
Hon var oxå öm, på ryggen, typ bakre delen där sadeln sitter. Vi ska inte använda den gamla sadeln det kan vara den som inte sitter någe bra.
Vi får ta ut Karolina för att prova ut en bättre hoppsadel.
Annars tyckte hon att Nova var rak och fin i kroppen, det var ett gott betyg.


Lilly red Love ett varv på travbanan och sedan tränade dom lite på stallplan. Han skötte sig bra.
Maja kände även på honom lite. Då bara log hon och sa att han mådde prima och var en lycklig ponny. Hon fick upp bilder när han springer i en inhängnad, brallar och sparkar bakut och är lycklig. Då berättade jag hur han brukar springa och busa i paddocken när vi släpper honom där. Love var oxå rak och jämn i kroppen.
Det var kul att höra att lillen har ett bra liv och tycker att allt leker!

Jag mår mycket bättre, illamåendet är helt borta. Har fortfarande lite ont i nacken, men det är inget jämfört med igår. Härligt!

1 kommentar :

Urra sa...

Jag önskar oxå att jag hade kunnat vara med och höra. Jag skulle nog ha velat se Maja när hon kände på Love och få se vad underbart han tycker att livet är.

Skönt att du är piggare