tisdag 16 november 2010

Hjälp!



Vinter=kalla fötter...
Har varit på Stadium och köpt deras varmaste stövel, typ en skoterkänga (se bilden). Dom ska klara ner till 40° kyla. Men jag är lite skeptisk, för det är typ plast uppepå.
Nu är min fundering, ska jag behålla denna känga eller ska jag köpa batteridrivna värmesulor???
Vad kan vara bäst, jag tycker ofta att jag blir fuktig om fötterna på vintern, trots att jag har ullsockar som ska vara så himla bra. Är det någon som har erfarenhet av antingen denna "Sorel"känga eller av batteridrivna värmesulor? Om jag köper kängan så måste jag oxå köpa större stigbyglar för annars kan foten fastna... Priset blir ungefär detsamma vilken av dom jag väljer, hm alldeles för dyrt, men jag vägrar att frysa om fötterna en vinter till...

2 kommentarer :

folkmyself sa...

I don't understand most of the text but Sorel's are great for winter. But if you think about riding in that shoes I 'm not sure they fit to stirrups.
For playing on line they are awesome. I'v got 3 pairs!
Hugs from Poland

www.folkmyself.blogspot.com

Nypan sa...

Jag köpte mig en halv-sula (värme), den värmer bara upp fram vid tårna (där man brukar frysa). Den var inte så dyr då, men tror att den kostar runt 200:- nu.
Den kan jag "varmt" rekommendera, jag fryser inte om fötterna längre :-P