torsdag 18 november 2010

Nova, helt galet pigg!



Både Lilly och jag slutade tidigt idag, så vi for till stallet och hann rida medan det var ljust.
Vi började med att skritta några varv runt travbanan, hm Nova kunde inte skritta. Hon småtrippade hela tiden och ruskade på huvudet, så brukar hon aldrig göra. Sedan red vi genvägen mot paddocken ett par gånger så att vi ska slippa skotta där i år.
Vi tog några fler varv på banan, sedan tog Lilly in Love och mockade till båda hästarna. Tack Lilly!
Jag red Nova några varv i trav och galopp, hon var helt galet pigg. Det bara kröp i kroppen på henne hon brallade och for omkring. Jag är så tacksam att jag satt kvar.
Hon blev lite varm efter ridturen, så hon fick vara kvar inne, eftersom hon går utan täcke ute nu.
Jag glömde att vi hade tänkt ge henne en stöt från elbanden. Hoppas att hon stannar i hagen imorgon oxå, så kan hon få en stöt till helgen...

Tror att syrran har kollat om Karin vill rida henne imorgon, hm hur ska det gå om Nova är som hon var idag, Karin som är så skicklig på att ramla av...

Inga kommentarer :