lördag 2 oktober 2010

Urra & Nova hoppar


Tjohoo, här hoppas det...

Idag fick Nova gymnastikhoppa lite med Urra. Jag tycker det gick bra med tanke på att det nog var fem månader sedan dom hoppade.
Jag red fram henne medan syrran och Tilda byggde hinder. Linn och Love var oxå med, Linn släppte lös Love i paddocken och satt sig för att fika själv, så mysigt.




Linnsan och Tilda skrittade av Nova medan vi bar bort hindren...

Är det någon som vet vart man kan köpa hinderstöd för en billig penning?

3 kommentarer :

Urra sa...

Hon gick väl nästan bäst efter hoppningen när jag la ner henne. Linn var iaf helnöjd med dagen.

Vinnarskalle sa...

Kul för Nova att hon får hoppa också! Det stödjer ju dessutom ytterligare min tes om att hästar och kaniner är extremt lika. Båda gillar ju att hoppa också! :-)
Jag har funderat på det där med att Nova "gapar" när du rider henne. Hon kanske inte gillar bettet? Har du provat tredelat bett? Kan ju vara värt att prova i alla fall..?

Nypan sa...

Fötter och upphängning finns att köpa på hööks, sen är det väl bara att köpa stolp på byggmax. Du har ju en händig karl, vet ja..
:-P