lördag 23 oktober 2010

"Tanterna" på tur


Karin och jag (tanterna) tog en långtur idag mot sandtaget. Vi fortsatte ännu längre än vad jag ridit förut, och hamnade vid Sommartjärn. En helt underbar ridtur på en timme och fyrtiofem minuter. Nova var superpigg och fjantig såklart. Vi travade en del och Karin tog oxå några galopper.

Hon blev så peppad av galopperna att hon släppte iväg Mellen lite. Hm, det skulle hon inte ha gjort! För Mellen "drog järnet", brallade och Karin for i backen med dunder och brak!
Shit vad rädd jag blev, det hinner fladdra många tankar i skallen när någon ramlar av. Tur nog så börjar Karin att få vana på att ramla av! Så efter att ha återhämtat sig hoppade hon upp på hästen och vi kunde fortsätta färden hemåt. Himla skönt att det gick bra även denna gången, det hade varit svårt att frakta hem henne ifrån skogen om hon brutit nåt.
Hur som helst hade vi en härlig förmiddag i solskenet med hästarna.

4 kommentarer :

Urra sa...

Kul att tanterna fick komma ut på en långtur. Karin kanske är supervig och rörlig eftersom det går så bra när hon far i backen. Jag vill dock inte byta med henne.

MoM sa...

Vilken beundran vi känner för "tant" Karin, där finns ingen som helst benskörhet. Har hon inte trillat av 100 gånger snart?

tilda sa...

Dumma mamma. Vi får egentligen inte trava, men en lite sträcka går väll ann. Plus vad tror hon? Han har inte fått galopperar på mer än en månad, såklart att han kanske inte är håller sig lugn. Så jag tycker hon får skylla sig själv den här gången! ;) Avramlingar från hennes sida är vi ju vana med..

Urra sa...

Tilda, har Karin läst din kommentar? Annars tycker jag du ska låta henne läsa den. Hon säger nämligen att hon är lite feg när hon rider, men det kan inte jag hålla med om iaf.