tisdag 12 oktober 2010

Värdelös kondis


Jag och Nova (fotograf Tilda)

Har ridit för syrran ikväll. Jag fick göra en bra övning i skritten. Jag red på ett fyrkantspår och i varje hörn skulle jag flytta undan henne för innerskänkeln (det blev nästan en halv framdelsvändning) och sedan ha henne rakställd igen.
Travarbetet gick riktigt bra, Nova känndes mjuk och framåt. Nu skulle jag vilja ha henne lite stadigare på tygeln bara.
Jaha så var det dags för galopparbetet, vid det här laget börjar min ork att ta slut. Syrran frågar då om det är ryggen som inte orkar... När jag svarar att det är jag som inte orkar, då säger hon bara, jaha då kör vi vidare (hon är en ganska hård tränare, oxå vet hon att jag inte har nån jävlaranamma i mig ). I galoppen skulle jag rida tre serpentinbågar, den första i galopp, andra i trav och sista i galopp. Hm det gick inte alls, jag orkade inte hålla ihop henne. Det är alltså jag som har värdelös kondis, efter en halvtimme pallade jag inge mera. Nova hade nog orkat en halvtimme till. Jag blir jättearg på mig själv, när jag inte orkar så kort stund, hur ska vi kunna utvecklas, om jag tappar orken innan Nova knappt kommit igång ens...
Hur som haver, det var mysigt att ha syrran med i stallet, det händer inte så ofta nu för tiden.

2 kommentarer :

Urra sa...

Ni var jätteduktiga, ställ inte för höga krav. Du har precis haft problem med ryggen och Nova har varit halt. om du ska orka mer måste du motionera mer och det gjorde du idag.

MoM sa...

Härliga kommentarer från syrran.Hon både peppar och talar om varför din ork inte är ok. Skönt att du kan rida för henne. Det verkade som om det var roliga övningar ni fick göra. Fortsätt så som kommer det så småningom.