torsdag 30 september 2010

Härlig ridtur

Nova och jag tog en tur mot Kliss, hon var jättepigg idag. Så fort jag kortade upp tyglarna ville hon börja springa och hon skrittade i ett högt tempo. Avslutade ridturen med sex varv runt travbanan i trav och galopp, hon kändes mjuk och smidig. Jag fick svampa av henne efter ritten för hon hade blivit svettig.
Jag rider utan nosgrimma nu, för såren som hon hade fått i munnen tror jag beror på den. Jag har provat några olika, men tycker att dom verkar ligga emot precis där såren var, hm...
Tyckte inte att hon såg lika tjock/svälld ut idag...

Love har fått vila för Lilly är sjuk igen.

Min rygg är sådär, den bränner och känns trött!

3 kommentarer :

Urra sa...

Det är ju bara med dig hon är pigg. Jag undrar om jag skulle tycka att hon är pigg.

MoM sa...

Skönt att rida i det fina vädret, synd bara att din rygg inte riktigt pallar med. Nu när Nova känns pigg, då är inte du det.
Kanske bra om du avstår ridningen i morgon.

Vinnarskalle sa...

Kul för Nova att hon får hoppa också! Det stödjer ju dessutom ytterligare min tes om att hästar och kaniner är extremt lika. Båda gillar ju att hoppa också! :-)
Jag har funderat på det där med att Nova "gapar" när du rider henne. Hon kanske inte gillar bettet? Har du provat tredelat bett? Kan ju vara värt att prova i alla fall..?