måndag 18 oktober 2010

Mera träning


Ridit dressyr för syrran igen. Denna gång red jag fram själv, så när syrran kom var det bara att börja med galopparbetet direkt. Nova var mjukare och mera följsam idag, men däremot var hon inte lika framåt. Kändes riktigt bra, jag orkade rida längre stund oxå. Sammanlagt blev det nog en timmes ridning.
Men innan vi kom till paddocken var det typ kaos... Mötte flera lastbilar plus att det blåste dyngmycket. Nova var jättestressad, det blev en stegring och några snabba tvärvändningar, men hon lugnade ner sig, skönt.

Nu ska vi se en film och fika lite gokaka för att fira Lillys fina omdömen från skolan, hon är sååå duktig och ambitiös (vet inte vem hon är lik)!

1 kommentar :

Urra sa...

Ni jobbade på så bra idag och det var stor skillnad sen sist, främst på dig tycker jag.

Jag kan tala om vem Lilly är lik, sin moster så klart.

Hälsa och gratta Lilly från mig, fast jag är inte ett dugg förvånad.