måndag 4 oktober 2010

Dressyrträning för syrran


Bild från i lördags, Tilda (superfotografen) har fotat...

Har ridit för syrran idag, det gick riktigt bra. Syrran är en bra ridlärare, har tänkt börja rida för Pia igen, men tror att det går lika bra med syrran. Det är dessutom gratis, än så länge i alla fall...
Tyvärr strejkade min rygg, kondis och ork bara efter knappt en halvtimme. Så när vi kom till galoppen orkade inte jag, då ballade allt ur!!! Men travarbetet gick riktigt bra. Nova verkar må bra nu och gör allt för att vara till lags, I like it!!!
Syrran tog över och red en stund till efter mig och det såg himla bra ut, hon är en fin häst vår Nova! Hm, måste skryta lite, innan jag blev för trött fick jag för en gång skull beröm för att jag satt ganska bra.
Jag känner mig så nöjd med ridningen, tack Urra!

5 kommentarer :

Urra sa...

Du satt jättebra idag, tittade framåt, skänklade bara när det var nödvändigt och det märktes på hästen för hon lyssnade rejält på dig. Man kan inte tro att du bara har ridit dressyr en gång sen hon var halt och din rygg pajjade ur. Sen hann ni väl inte med nåt pass innan det heller, alltså efter sommaruppehållet?

MoM sa...

Bara lovord vad kul. Hoppas att du inte blir sämre i ryggen. Hur skulle det vara att ta upp lite övningar för ryggen? Du behöver ju bli kurant så du kan arbeta det "underbara" stoet, eller hur?

Maria sa...

Jag stretchar och jobbar med min "älskade" rygg varje dag faktiskt!
Och, ja Stoet är verkligen underbar nu, hon mår nog prima...
Har fått jättefina bilder av Tilda som jag ska lägga ut på bloggen när jag får tid.

Kerstin sa...

Härligt att ha en ridlärare till hands så där!!

Ingela sa...

Vad duktiga och ambitiösa ni är =)