torsdag 14 oktober 2010

Stormvindar

Idag blåser det nästan storm här i Sundsvall. När jag kom till stallet möttes jag av att ett träd hade rasat över vägen in mot stallet, så jag fick köra över gräsmattan.

Jag hade tänkt rida, men avstod när jag ibland knappt kunde ta mig framåt pga blåsten. Fegar ur lite, tror att Nova skulle vara lite väl fjantig i detta blåsväder! Typiskt bara att jag lät henne vila igår, vill ju inte att hon ska vila flera dagar i rad... Och på fredagar brukar jag ha hästfritt, får se hur det blir med det nu då!
Har i alla fall mockat och lagt in mat till hästarna, så det är bara för Karin och Tilda att ta in dom ikväll, själv ska jag tillbaka på jobbet.
Mellen var bra nu, härligt. Det var kotledsinflamation han har haft, men har svarat bra på behandlingen. Så nu kan han ridas igen!


Dumle sitter inne och trycker i "lilla huset" idag, han får inte gå ut för...


...stängslet till hagen har rasat i blåsten!

2 kommentarer :

Urra sa...

Oj, Nova lär ju må jättedåligt om hon får vila två dagar i rad....

Vi har ju sagt att vi inte ska vara så himla noga och ha dåligt samvete för saker och ting. Hon mår inte dåligt av att stå en dag till.

MoM sa...

Bra sagt syster yster.