torsdag 28 oktober 2010

En härlig dag!


Nova och jag på väg ut på en ridtur i solskenet. I vinter gäller det att vi håller denna stig öppen, så att Tilda och jag slipper skotta...


Snacka om att det är härligt att vara ute i skogen en solig höstdag med sin häst. Vi tog en halvtimmes skogstur, sedan begav vi oss till paddocken för lite träning.
Väl där så kommer Ingela gående med sina hästar på rad. Vi pratade en stund, jag tycker att Trollrik är så himla fin. Nova och han fick nosa på varandra, Nova skrek som en tok och jag typ flög i sadeln. Hon har blivit så himla grinig och morsk mot andra hästar. Enligt Ingela kan hästarna bli dominanta och få bra självförtroende av KS-behandlingar, kanske är det så med henne... Ingela tyckte att Nova var fin i pälsen med många "måbraprickar", kul :)

När dom gick vidare blev Nova sur, gnäggade flera gånger och försökte dra iväg efter dom. Vi fick trilskas ett tag, sedan var hon samarbetsvillig igen.

Det blev riktigt bra skänkelvikningar undan för båda skänklarna, sedan började vi med galopparbetet. Hon fick jobba som tusan, var riktigt svettig innan vi var färdiga. Ökade och minskade galoppen, red serpentiner saktade av och bytte galopp varje gång vi kom vid medellinjen. Red efter fyrkantspåret och gjorde många volter i olika storlekar. Hon gick för djupt, men jag brydde mig inte så mycket om det så länge hon lyssnade på mina tempoväxlingar. Sammanlagt blev det drygt en och en halv timmes ridning.
Jag känner mig riktigt nöjd!!! Dessutom ser såret bra ut, så det är bara att köra på.

Egentligen skulle jag på samtal på Lillys skola efter ridningen, men det blev inställt. Inställt blev oxå personalmötet som jag skulle ha varit på nu. Fatta vilken dynghärlig dag detta blev!!!

4 kommentarer :

MoM sa...

Vad ni har haft det mysigt idag. Nova har fått ett riktigt tufft pass och du får träna upp din rygg igen.Bra också att du orkade med så´n lång ridtur, kanske kondisen börja komma tillbaka. Hoppas denna fina höst får fortsätta, den är helt underbar.

Ingela sa...

=D

Urra sa...

Dynghärlig låter inte så härligt i mina öron, men jag antar att du tycker det. Annars borde det passa mig bättre eftersom jag mår bra av att mocka dynga.

Vilken ryttare du har blivit.

Vinnarskalle sa...

Maria har onekligen sitt eget sätt att uttrycka sig på! :-)
"Aphärlig" skulle det lika gärna kunna stått...