lördag 30 oktober 2010

Hoppning


Idag var det dags för syrran och Nova att hoppa igen...

Det ser himla bra ut måste jag säga, dom är duktiga. Dom började med lite gymnastikhoppning på en volt med fyra hinder. Sedan gjorde vi en liten bana. Nova tar verkligen i och skärper sig när det blir lite högre höjder. Hon ser mjuk och smidig ut i hoppningen, och syrran är följsam. Skulle vara roligt att se dom hoppträna för någon, typ Elena.
Tilda var oxå med och tog några skutt på Nova, eftersom Mellen fortfarande mestadels bara skrittas efter sin skada. Tilda tog oxå en massa kort, säkert många som blev bra (vår egen superfotograf)!


Lillen fick oxå följa med och vara lös i paddocken medan Nova blev riden. Han var lugn till en början och gick runt och hittade lite gräs att knapra på. Men så helt plötsligt fick han världens ryck och sprang som en tok. Han blir helt galen, springer skitfort, sparkar bakut så man tror att han ska slå runt. Han ser så lycklig ut, han sprang tills han knappt fick åt sig andan, lilltoken där. När han inte orkade springa mer kom jag på att jag hade filmkameran i fickan, typiskt!!!

2 kommentarer :

Urra sa...

Nova är riktigt duktig att hoppa, tror hon lär mig mer än vad jag lär henne. Efter ett tag blir hon lite mer taggad, när hon fått tagit i lite mer.

Lillen var verkligen tokig idag. Sparkade bakut som jag vet inte vad.

MoM sa...

Det var länge sedan vi gjorde ett besök vid paddocken ock det var väldigt kul att se "urra" och Novas hoppning. Det såg väldigt bra ut. Skadar inte med lite mer träning där, det såg ut som om de båda trivdes alldeles utmärkt.
Love ska vi inte tala om, han är helt otroligt knasig och fantastisk, vilken liten knasboll. Vi önskar att vi skulle ha hälften av hans energi.