fredag 2 september 2011

Två hästar från Hudik

Syrran, Lilly och jag har varit till Hudiksvall för att provrida två ponnyer. Syrran och jag var ner och red dom förra helgen oxå, vi var säkra på att Lilly skulle tycka om C-ponnyn, vi trodde inte ens att det var någon ide´att hon red D-ponnyn, då vi tyckte att han var lite väl pigg. Men hon ville absolut rida båda. Sagt och gjort efter jobbet drog vi ner till Hudik...


Lilly började med att rida D-ponnyn (född -98), hon log hela ridpasset, hon gillade honom direkt. Såg liksom ut som hon "kom hem"...


Syrran red C-ponnyn (född -99) under tiden, det såg väldigt bra ut. En riktig dressyrponny, D-ponnyn är mer en allroundhäst.

Här rider Lilly C-ponnyn, det ser riktigt fint ut tycker jag, men hon var inte lika förtjust i honom. Hon tyckte det var lite svårt att få honom att gå ut i hörnen och att han kändes lite vinglig. Hon galopperade båda hästarna flera gånger, precis som hon hade ridit dom flera gånger. Jag blev mycket imponerad... C-ponnyn hade nog kunnat passa syrrans flicka Linn. Hade vi haft massor av pengar hade vi nog köpt båda till ett bra paketpris :-)


Lilly avslutade med att rida tillbaka D-ponnyn till stallet, dom hade skrittat och travat. Lilly tyckte fortfarande lika mycket honom efter "uteritten"...

Så nu får vi se vad som händer!!! (Men Acke är nog fortfarande bäst)...

6 kommentarer :

Urra sa...

Ja, Acke är nog fortfarande min favvo. Jag tom drömmer om honom, synd bara att förnuftet har talat gällande hans skada.

Ja, det var länge sen jag såg Lilly så lycklig med en häst (förutom Love då). Sist var nog den sista dan på lägret med Acke.

MoM sa...

Kul att Lilly var så tuff och verkligen kände på båda hästarna. Att hon gillade Dponnyn bäst kanske beror på att den var piggare, då behöver hon inte använda benen så mycket själv. När det kommer till kritan tycks hon överlag gilla lite piggare hästar bara de inte är fjantiga.

Av vad jag har följt detta hästandet så verkar fortfarande Acke vara "bästisen". Glöm inte att han kanske kan bli frisk.

Kerstin sa...

Men så kul!! Härligt att hitta "rätt" för det är väl Lilly som är viktigast när ni väljer häst.. ;)

Maria sa...

MoM, ja jag vet själklart blir Acke frisk, han är det nog nu redan... Ni gör det inte lätt för oss, han är så fin, men jag skulle vilja ha honom till ett lägre pris...

Kerstin,ja Lilly tyckte verkligen om D-ponnyn och kan nog utvecklas med honom. Men så är det "lillaLinn", C-ponnyn skulle nog passa henne bäst. Vi är många som ska funka med ponnyn.
Men ikväll sa Lilly att hon tror att hon gärna vill lära sig mera om hoppning, och dåär C-ponnyn inget för henne, då han inte alls gillar att hoppa... Det är inte lätt, men vilka "lyxproblem"...

Urra sa...

Som jag sagt förut så är hon smart min lilla systerdotter, hon vet ju vad hon ska säga för att få som hon vill:-)

Josefina sa...

Har följt er blogg lite och tycker att det är en fin och bra blogg!

Ni verkar vara väldigt förtjust i Acke! När ni skiver att han har en "skada", vad är det för skada han har?
Det kan ju vara så att "det" inte är så allvarligt.
Vad har ni tänkt ha honom till för ändamål och kände ni att han inte skulle varit ok när ni hade honom, för ni hade ju honom ett tag ändå och fick "känna på" honom...
:-)

Lycka till med allt!