tisdag 27 september 2011

Igår och idag


Lilly på Giver, jag på Novis och Tilda på Kimberly tog en tur upp mot Kliss, sedan blev det travbanan. Karln min var med för att fotografera, men det blev inga bra foton eftersom det hann bli mörkt.

Ikväll har syrran och jag skrittat bort mot sommarhagen och ridit runt gamla elljusspåret. Skritt dit, sedan var det trav och galopp som gällde, t.o.m Nova blev svettig. Giver skötte sig bra med tanke på att det var ännu ett nytt ställe. Men jag kan säga att det är en superpigg häst och syrran ser ut att bara njuuuta! Han hetsade på rejält när vi red över ängarna, han ser väldigt läcker ut då!

Allt gick bra, och som vanligt känner man sig som en ny människa efter att ha varit i stallet och det är verkligen apkul att flänga fram i skogen med hästarna och min kära syster. Det ger mig så mycket positivitet...

Måtte nu bara allt gå bra, på måndag är det veterinärbesiktning som gäller för Giver, så håll tummarna!

3 kommentarer :

MoM sa...

Den här gången kommer det att gå bra, det känner jag på mig. Turen måste ju vara på er sida nu. Slappna av och fortsätt njuta.

urra sa...

Ja, det är verkligen härligt att vara ute i skogen och rida. Fara fram i en härlig galopp är inte dumt.

Kerstin sa...

Håller tummarna!