tisdag 20 september 2011

Linn, syrran och jag


Idag var det ett riktigt härligt höstväder... Linn tar täten med Love, sedan kommer syrran med Giver och sist men inte minst kommer jag och Nova.

Vi red till paddocken där syrran jobbade Giver i lite lösgörande arbete, han släppte efter riktigt fint. Men han har en "skruttig" och trippig både trav och galopp (om det inte är nåt fel förstås). Hur som helst så såg han riktigt trevlig ut på slutet, syrran red honom bra.
Linn travade runt lite på Love, men hon ville helst rida Nova.
Själv känner jag mig värdelös på allt nu för tiden, att rida, att vara en god pedagog med många bra ideer på arbetet, jag kan inget... Är mest bara trött, ganska trist faktiskt:-(
Eftersom det ändå inte blev någon ordning på min ridning så fick Linn rida Nova. Hon ville såklart galoppera med henne, Linn fick kämpa och kämpa, men hon gav inte upp, så till slut fick hon Nova i galopp. Och då galopperade dom varv på varv, det är så roligt att se.

(för mitt minne)
Nova var sig inte riktigt lik idag. När hon kom in i boxen stod hon bara och sov. Hon brukar volja att man kliar henne och gosar med henne, men som sagt hon bara sov. Hon surade när jag borstade henne på magen och när jag drog åt sadeljorden, så troligtvis har hon ont i magen. Om jag inte minns fel så hade hon problem med magen i fjol oxå den här årstiden...

Jag har oxå pratat med Maja Göransson (vår guru) som ger hästarna KS-behandling. Hon tyckte absolut inte att vi skulle hänga upp oss på att Giver krubbet, han känner sig troligtvis bara lite otrygg och stressad för allt nytt och visar det genom att krubbita. Det kändes skönt, hon ska komma och känna och titta på honom något till veckan. Det känns bra...

2 kommentarer :

Urra sa...

Du är inte värdelös, varken som pedagog eller ryttare. Sen är det jobbigt att komma in i perioderna när man känner så. Vi får hoppas att det lugnar sig snart så du får må bättre.

Anonym sa...

Varför dessa dystra tankar? Gillar du inte hösten? Rid och må bra med din älskade Nova, skit i att jobba henne, ha bara kul. Ryttare är du en gång för alla, glöm inte det.