lördag 17 september 2011

Första ridturen på Giver...


fick syrran sköta! Visst är han fin...


Tilda, syrran och jag red ut en tur på drygt en timme i skogen. Det var underbart väder, vi började med att skritta ganska länge. Sedan blev det både en massa trav och galopp. Giver är en riktig piggelin, syrran gillade honom mycket. Jag tror att han är lite för pigg för mig, men hon sa att han ändå kändes trygg och inge stark. På väg hem kunde han inte skritta riktigt utan småtacktade hela tiden. Han såg himla fin ut. Nova var supertrevlig, pigg men gjorde inga dumheter, var inte ens fjantig. Ja förutom vid fåren i Medskogs, då fick jag hoppa av och leda förbi henne, stolla där! Hur som helst var det en härlig ridtur, vi hade nog kunnat rida hur länge som helst om det inte varit för att man har annat att göra oxå...

Giver står bredvid Kvinnan i stallet, dom verkar ha fattat tycke för varandra. Han smågnäggar mot henne och hon följer efter honom när man går förbi hennes hage, så sött.

I hagen är han själv eller med Love, men surNova vill inte att han ska vara i närheten av Love så hon jagar bort honom så fort hon ser dom vara tillsammans...

Nu ska jag snart till stugan med Lilly och hennes vänner, hade gärna varit i stallet hela helgen...

2 kommentarer :

Karln din sa...

Kvinnan verkar gilla ljushåriga grabbar! ;-)
Vad är det med Nova och får? Hade du inte en häst i din ungdom som var livrädd för kor? :-P

Kerstin sa...

Så stor han ser ut! Hur hög är han?