tisdag 30 augusti 2011

Lite träning



Träning från i vintras

Idag har jag och Nova tränat lite dressyr, ingen av oss hade så mycket ork efter sommarens uppehåll. Men Nova kändes mjuk och samarbetsvillig ända tills vi kom till galopparbetet. Då sket sig allt, det går absolut inte att hålla igång henne i kort galopp, då bryter hon av i galopp. Tyvärr är det mitt fel eftersom jag inte orkar rida ihop henne ordentligt. Jag skulle behöva träna en massa kondition och styrka på mig själv. Men tyvärr finns inte den tiden...

Linn, som vi tränat med för Gunilla undrade när vi ska komma och träna igen. Jag är sugen att komma igång med träningen igen, men fattar inte hur jag ska orka med ett hårt träningspass, jag har verkligen tappat kondis i sommar. Dessutom är det så bökat eftersom jag både måste låna transport och ha en chaufför som kan skjutsa mig. Men jag får väl fråga pappa om han vill ställa upp som chaufför.

Linn, om du läser dett, vilka tider och dagar tränar ni? Både dressyr och hoppning!

Igår var syrran ute och busade med Nova i skogen , hon hade varit glad och pigg! Tilda tog hand om Love igår borstade och tog en promenad med honom.


Idag har han blivit körd av Linn och Lukas, det går alltså ingen nöd på "lillen" trots att Lilly inte är så mycket hos honom...

3 kommentarer :

Linn sa...

Va roligt, jag hoppas ni kommer tillbaka och tränar med oss :) Vi tränar tisdag (dressyr) och torsdag (hoppning), båda dagarna kl 20!

josefine sa...

SV: Det blev för jobbigt att ta mig ut till gamla stallet. :)

Kerstin sa...

Du kommer nog igång ska du se! :)