torsdag 29 september 2011

Glatt överraskad...

...blev jag av Giver idag! Syrran tyckte att ikväll måste vi rida hästarna i lite lösgörande arbete, fast vi just nu tycker att det är apkul att rida i skogen. Sagt och gjort, jag red Giver och syrran red Nova. Nova var seg och oarbetsvillig i traven för syrran, men gick superfint i galoppen. Syrran är expert på galopparbeten, jag får däremot inte alls till galopperna.
Giver kändes stel och trippig till en början, men det tog inte lång tid så började han att släppa efter lite och då blev det en helt annan häst. Han kändes riktigt, riktigt trevlig. Kul, kul!!!
Syrran tog med Love som handhäst, så fick han gå lös i paddocken medan vi red. På hemvägen när vi kom till stigen vid genvägen fick han gå lös. Gissa om han blev lycklig, han dök ner och började äta gräs direkt. Vi fortsatte rida, när han inte såg oss längre då kom han i full galopp och racade om oss, underbara söta lilla Love!

Raul och Sanna, två ungdomar som tar hand om Kimberly nu när Tilda är borta var oxå i paddocken. Sanna fotade en massa så jag hoppas att jag kan få några bilder av henne. Då kan jag lägga ut några här på bloggen...

Imorgon ska Sanna låna Nova och Giver får nog vila. Syrran och hennes familj åker på crosstävlingar i Östersund och kommer hem först på lördagkväll, så det känns bra att få lite hjälp.

2 kommentarer :

Urra sa...

det är ju bra att rida andra hästar ibland så det var väl tur att vi bytte idag.

Kerstin sa...

Kul att variera sig lite.
Sv: Kommer nog att ligga lite lågt med info om honom, jag får se hur hans fd ägare "uppför sig". Har inte varit helt lätt fram tills nu... :/ Men det tänkte jag inte ta upp på bloggen.. Jag har en känsla (hoppas jag har fel) att hon kommer att opponera sig en hel del och då kommer jag inte att skriva ngt om honom eller lösenordsskydda, men vi får se.. Börjar lite smått...