lördag 24 september 2011

Ridit Giver


Lite ovanligt med ett par vita öron och grå man när man är van vid Nova...

Red ut med Giver i skogen själv idag sedan några varv runt travbanan. Han kändes väldigt annorlunda mot Nova. Mera framåt och mycket, mycket trippigare steg, det kändes ovant. Han skötte sig bra, var ganska spänd till en början det blåste och prasslade mycket i skogen av löven. Trots att han var spänd så kände jag mig trygg på honom, han var oxå lyhörd när jag ville sakta av och så.
Jag gjorde iordning honom i boxen, han var jättesnäll, det uppskattar jag. En trevlig häst, men jag föredrar som vanligt Novis :-)


Vi får lägga ut höhögar till Giver för han får inte gå i närheten av balen för "surNova", annars är det lugnt i hagen. Kimberly är på Näset på hopptävlingar, hoppas att allt går bra!

1 kommentar :

MoM sa...

Så nu har du debuterat på Giver. Förståss var han inte tillnärmesevis lika bra som Novis, hade du väntat dig det? Kul ändå att du ridit honom.