lördag 3 september 2011

Avkopplande dag i stallet

Vilket jag var i stort behov av efter en fruktansvärt intensiv vecka på jobbet. Det var bara Lilly och jag i stallet, mysigt!


Nova är nyfriserad i manen och har det röda fina schabraket som vi har fått av Tilda.

Lilly tog en promenad med Love och jag red, sedan longerade Lilly Love och jag galopperade Nova runt travbanan, härligt!


Sedan red Lilly Nova, det var bästa gången hittills, hon fick tom lite fart på Nova. Det blev mycket galopper, både på stallplan och på travbanan. Lilly är nu sugen att ta med Nova till Färsta och rida lektion på henne. Kul!!!


En liten fikapaus utanför stallet i solskenet, inte helt fel...


Hästarna släppte vi sedan i hagen med träd, bäck och en massa gräs. Kimberly är i Färsta för att tävla, lycka till!


Oxå en bild på "kärleksparet"!

Vi mockade dessutom alla boxarna i stallet, röjde i våra lådor oxå var Lilly uppe med kattungarna förstås.En bra dag har vi haft!!!

3 kommentarer :

Anonym sa...

Vad mysigt mor och dotter haft det idag, kul. Stackars karn din som nästan aldrig får se er (dåligt samvete nu?).
Lilly kommer förmodligen att gilla Nova mer och mer, för som jag har sagt förr, hon är lik mostra sin.

Urra sa...

Vad härligt ni verkar ha haft det. Lilly börjar bli en tuffing i sadeln.

Kerstin sa...

Låter som en toppen dag!