söndag 25 september 2011

Underbart!


Började dagen med en frukost i all ensamhet, sedan hämtade syrran upp mig och vi åkte till stallet (9.30). Här är vi redo för en ridtur!


Kimberly och Love får vara kvar i hagen med hela höbalen för sig själva...


Det blev en härlig ridtur mot Medskogs, med mycket skritt och galopp. Giver var jättefjantig hela ditvägen, men blev bättre när han fått galoppera en massa. Nova var trög, ända tills vi hade galopperat, då tände hon till. Sista sträckan då Giver fick gå för fullt, tände Nova rejält och det blev flera brallningar på rad. Superhärlig känsla, det bara pirrade i magen!!!


Tog en liten lunch när vi var tillbaka i stallet, kaffe och macka. Under tiden mockade och fixade syrran, bra arbetsfördelning!


Sedan var det Lilly och Loves tur att ta ett motionspass, jag åkte med några varv, så härligt!


Kimberly passade på att njuta av solen, så avslappnad. Härligt att se!

(Blev hämtad av karln min strax efter tre, en lååång stalldag)!

2 kommentarer :

Anonym sa...

Kan du inte få bli lyxhustru och tillbringa dagarna i stallet? Fråga karln din.

Urra sa...

Kimberly verkar ha varit trött idag. När jag gick ut för att ta av hon täcket låg hon oxå och jag fick nästan dra upp henne.