söndag 30 mars 2014

Låång söndag

Katterna har fått börja vara ute idag. Tror att dom tycker att det är underbart, dom var med mig i hagen hela tiden medan jag...

...mockade. Fick ihop nästan två kärror idag oxå! Visst är det här vi ska slänga skiten, syrran?

Karln min och jag tog en timmes promenad med Dixie och Nova. På hemväg passade vi på att ta med reklamen hem. Lilly och jag skulle ha ridit, men vi gjorde ett byte, hon dammsög huset istället. Oxå pluggar hon fysik inför nationella provet, kämpa på Lilly!
Dixie är kanske ganska smart ändå... När hon skulle få gå in i hagen efter promenaden så stod alla hästarna vid ingången (Dixie är lite rädd för dom), så när jag öppnade grinden och släppte henne, tvärvände hon och gick ut! Där stod jag som ett fån och innan jag hade hunnit stängt grinden och gått efter henne så gick hon till den andra grindöppningen och stod snällt och väntade tills jag kom och öppnade där istället, klok ponny!

Nu på kvällskvisten kom höbonden med elva balar hö, så nu klarar sig hästarna i några veckor till!

 Syrran och Henke har kämpat och jobbat med att elda efter stormen i sommarhagen. Gud vad dom har jobbat! Känns lite konstigt tt jag inte har hjälpt till, men jag måste va rädd om ryggen ett tag till :-(

2 kommentarer :

MoM sa...

Jaha, det var den helgen det. Du verkar ha fullt upp med era djur. Skönt att Lilly tar hand om huset så du får träna ryggen med promenader. Är Dixie den smartaste hästen för tillfället?

Urra sa...

Du har ju gjort annat istället. Måste dock erkänna att jag är ganska slut. Sen luktar det hemskt efter all eldning.

Slängde skiten på rätt ställe gjorde du oxå