lördag 5 april 2014

Äntligen har jag ridit

Nu är jag äntligen helt bra i ryggen, underbart!

I tisdags tog Lilly och jag en skritt-ridtur på nästan två timmar. Jag hade inte ridit på drygt tre veckor, helt underbart var det!
Här är en mycket pigg Dixie och Lilly när vi är på väg hem.

Katterna är nu ute på dagarna, så härligt för dom. Här är dom i hagen med mig när jag mockar. Jag har fått ihop fem kärror skit denna vecka!

Så här sömnig blir man av att vara ute !
 Igår hade jag inte tänkt att rida, men när jag hade mockat hagen och fixat nästan allt i stallet så kom Tilda och skulle rida. Så då hängde jag på henne, det blev en mysig skogstur.
Tyvärr har Nova fått skavsår av sadelgjorden på båda sidor. Precis på samma ställe som hon får varje vår. Det hade skavt upp så mycket att hon blödde, stackars häst. Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Dixie har ju fått Novas hoppsadel, så jag måste rida i dressyrsadel... ska åka och köpa ett gjordskydd så får jag se om det funkar! Vi ska ju precis börja och rida igång henne efter skadan, det är så himla typiskt!

Imorse när jag skulle släppa ut hästarna så var dom redan ute. Syrrans pojke Lukas hade fixat det, tack Lukas! Jag behövde bara ge dom hö.
Solen skiner, det ser ut att bli en bra dag, trevlig helg alla!!!

2 kommentarer :

Maria sa...

Ojdå, jag har visst samma katt-bild som i förra inlägget... Äsch, det bju jag på!!!

Urra sa...

Helt ok att ha samma bild. Tack för all mockning och fixning med hästarna i veckan