lördag 29 mars 2014

Vårig dag

Började med frukost ute på bron, lovely!

Följde sedan med syrran och Dixie till NRF för lite träning. Jag tror nog att det var bästa gången idag. Dom gör verkligen framsteg för varje gång, kul. Men det är mycket att jobba på med den tjejen... Hon fick sig en välförtjänt rullning i snaden efter ridpasset.
 Avslutade hästdagen med en timmes promenad med Nova. Nu är det snart tre veckor sedan jag red, börjar längta upp i sadeln nu! Träffade på en bekant från min barndom som kom ridandes på Östtjärnvägen. Det var Karin, hon ägde Stjärna min första häst som jag var skötare på, i slutet av 70-talet. Jättekul att se henne igen :-) Det har varit en fantastisk fin vårdag, fler sådana tack!!!
Men det fantastiskaste av allt är det Lilly och fyra av hennes skolkamrater har gjort. Jag är såå stolt över min flicka! Läs gärna här
Nu är snart lördagen slut, bara söndag kvar sedan jobb igen!

3 kommentarer :

Urra sa...

Måste erkänna att jag är nöjd med dagens rispas, kul.
Duktig systerdotter jag har

MoM sa...

Låter som en hektisk dag med en hel del roliga moment. "urra" nöjd med ridpasset, det är man inte van att höra. Karin i Östtjärn? Hur kom det sig?
Jättestolt över vår dotterdotter, duktig tjej.

Maria sa...

Underbart med frukost ute i solen! Vilken duktig tjej du har! :)