lördag 22 mars 2014

Nova skadad

Syrran åker med Nova till veterinären, eftersom hon har tyckt att hon inte går riktigt rent. Och så var det, hon har en sträckning på höger bog. Så vi ska promenera och massera henne i två veckor. Syrran upptäcker att transporten, som vi precis har hämtat från verkstan fortfarande är trasig. Så efter veterinärbesöket fick hon åka tillbaka med transporten till verkstan igen, så nu är den där. Hoppas att dom får till den nu!

Jag har smort sadeln, vilket verkligen var behövligt. Vi måste bli bättre på att smörja allt läder...
 På fredag tog jag och Nova en prommis medan Lilly red Dixie. Det var mysigt och ryggen kändes ganska ok!

På förmiddagen idag var syrran och tränade med Dixie, det gick väl inte så bra... Men det kan inte alltid gå framåt. Efter träningen grillade vi på LD korv tillsammans. Jättemysigt i ett superfint vårväder.
Karln min och jag tog en promenad med hundarna (hästarna) våra. Men först ville dom upp till oss för att få lite godsaker. Nova var väldigt skeptisk på grillen...

...och Love bara måste rulla sig. Inte bara en gång utan det blev fyra rullningar på grusplan :-)

Det var en härlig promenad med snälla hästar och ett fantastiskt väder!
Ryggen känns lite bättre, så nu ska jag kunna jobba på måndag :-)

Inga kommentarer :