fredag 7 mars 2014

Dålig bloggare...

...vilket gör mig lite ledsen. Bloggen har för mig varit som en hästdagbok, där jag kan gå tillbaka om det är något jag funderar över. Men jag hinner verkligen inte! Mycket har hänt sedan sist...

Vi har delat av garaget så nu har vi ett garage, ett "pojkrum" till karln min och ett omklädningsrum där vi ska ha alla hästkläder. Det blev så himla bra, i helgen ska vi sätta upp hyllor, krokar mm, älskar att pyssla med sånt!

Love har det bra här på LD, även om han kanske inte blir så ompysslad som han borde bli, men han verkar glad och nöjd, lillgubben!

Dixie är upp och ner i humöret. Vissa dagar är hon snäll, men så har hon dagar då vänster bakben försöker att träffa en när man pysslar med henne.
Vi verkar äntligen ha fått tag i en sadel som passar henne och det är Novas hoppsadel.

Maja har varit och behandlat henne ett par gånger i KranioSakral. Och i onsdags hade vi hit en kiropraktiker som gick igenom henne...

Syrran har varit till Njurunda Ryttareförening och träna med henne några gånger och det har gett framsteg tcker jag, även om senaste gången inte alls var bra.
Ska bli kul och se om det är någon skillnad efter kiropraktikern!

Medryttaren Annelie är fantastisk att ha, vi är så tacksamma att vi fick tag i henne till Dixie!

Nova har varit otroligt pigg och glad denna vinter, det är bakutare och skutt hit och dit vid varje ridtur, tokfia där!
Jag har oxå varit iväg och tränat med henne och varit riktigt nöjd. Jag har faktiskt fått till min sits till det bättre och Nova verkar tycka att det är roligt att åka iväg och träna. Hon känns riktigt mjuk och lyhörd, det är galoppfattningarna som vi behöver träna mest på.

Både Dixie och Nova sköter sig exemplariskt när syrran och jag åker iväg. Nova tar jag in först i transporten, sedan skickar syrran in Dixie till mig. När vi lastar ur går Dixie ut själv, sedan tar jag ut Nova. Jag verkligen älskar när det funkar så smidigt!!!

Tyvärr så hade Nova fått ett sår i hagen i onsdags på utsidan av vänster framben. det var bara ett litet sår, hon var lite svälld precis vid såret. Nu är hon rejält svälld och lite varm, men inte det minsta halt...Tror att syrran ska ringa till veterinären idag och höra vad de säger. Hoppas att det inte är någon fara. Jag blir alltid så himla orolig när hästarna skadar sig, det är nackdelen med djur.

Lillys stallkatt Lusen blev kastrerad i onsdags, så för tillfället bor han hos oss. Tanken är att han ska flytta ner till stallet igen om en vecka, det kommer att bli tomt utan honom i huset. Men eftersom att jag är allergisk så bör han inte vara i huset.

Dumle kanin verkar må bra. Han är glad, pigg och social, finaste kaninkillen!

Ja det var en kort sammanfattning av allt som har hänt sedan sist. Vi stormtrivs här i LyckligaDalen!!!

2 kommentarer :

MoM sa...

Två smutsiga hästar och en riktigt ren katt. Saknar dina dagliga inlägg på bloggen men nu när ombyggnaden är klar blir det väl mer skrivet.

Urra sa...

Jag hoppas du orkar och hinner blogga, är så kul att läsa.