måndag 28 mars 2011

Vilket steg!


Supercoola Nova står och hänger utanför stallet. (Urra, vi måste köpa ett snyggare schabrak)

Men jag kan garantera att hon inte var supercool när jag red. Lilly och jag skrittade, och travade på dom få ställen som det gick att trava på efter Klissvägen. Nova hade väldigt bråttom i skritten, Love hade inte en chans att hänga med, dessutom var det väldigt konstiga snöklumpar efter vägen, hjälp frustade Nova!

Sedan tog Lilly in Love och jag red Nova några varv runt travbanan, det var då jag fick känna på hennes otroligt underbara steg... Fattade först inte riktigt vad som hände: jag fick rida lätt långsammare, hon nästan puttade mig ur sadeln. Då kände jag hur hon, trampade under sig, höjde ryggen, liksom sög tag i bettet (på ett mjukt sätt) och bara längde på trav steget. Det var såå häftigt, jag hade ingen aning om att hon hade ett sånt steg.

Jag red oxå med Tilda och Kimberly några varv, då hade Nova svårt att trava normalt, det blev ett antal småbakutare och en massa ruskande på huvudet, hon kändes så lycklig!

Enda förklaringen till allt detta som jag har, är att Maja har gett henne KS-behandling. Hon har betett sig på ett liknande sätt ett par gånger förut efter att ha fått behandling, blivit superpigg och samarbetsvillig. Inte helt fel!

Jag kan behöva en glad och pigg häst nu, för själv tycker jag att livet snurrar på i ett alltför hektiskt "ekorrhjul", puh!

3 kommentarer :

Kerstin sa...

Underbart att när man verkligen känner resultatet av en behandling.
Sv: Ja Pepzi somnade in idag. Ett tufft, men helt rätt beslut. :(

MoM sa...

Härligt med en pigg Nova. Kanske det är dags för dig också att få en KS-behandling men det är klart att en pigg Nova och även en pigg Maria kanske bara blir för mycket.
Ta vara på dig och försök att stressa av lite. Jorden fortsätter att snurra även om inte du gör det.

Urra sa...

Det blir väl annat imorgon när jag ska rida.