måndag 21 mars 2011

KS-behandling


Ikväll har Nova fått behandling av Maja.
Hon började med att stå bredvid Nova och känna av henne. Hon frågade då mig, om Nova hade svårare att arbeta i ena varvet än i det andra. Om hon hade svårare att flytta undan för höger skänkel än för vänster. Jag fattar inte, det är ju precis så det är. Vänster skänkel behöver man bara lägga till så flyttar hon direkt, och för höger blir det aldrig riktigt bra.


Det satt fast på höger sida alltså, från huvudet och sedan hela vägen... Benen i huvudet, diafragman, skuldran, bäckenet och högt upp på låret.

Maja fick henne att släppa på alla spänningar, så nu ska hon vila i två, tre dagar sedan får vi inte arbeta henne på ytterligare två, tre dagar, så nu får vi alla lite vila...

Hm, undra hur det ska gå med min rygg, inge bra med vila för mig...

Kimberly reagerade väldigt på Maja. När jag tog in henne så skulle hon absolut fram till Maja, sedan stod hon och nosade på henne jättelänge och liksom suckade djupt en gång. Jag fick dra henne ifrån Maja.
Under tiden som Maja gav Nova behandling stod Kimberly vid boxväggen mot gången där dom höll till. Efter knappt en timme började Kimberly gäspa och gäspa, hon blev oxå påverkad av Novas behandling. Snacka om häftigt!

3 kommentarer :

MoM sa...

Alltså det här med Maja, är det trolleri eller råkar du försäga dig? Du kan ju iaf inte ha misstagit dig på Kimberlys reaktion. Håller fullständigt med dig att det är häftigt.

Kerstin sa...

Vem är Maja och vad gör hon??

Urra sa...

Ja, det är så häftigt. Vilken gåva hon måste ha Maja.