tisdag 8 mars 2011

Samarbetsvillig dam


Red dressyr för syrran ikväll, än en gång var det länge sedan vi tränade på böjt spår. Vi tränar ju såklart även när vi rider efter vägarna...
Hon är helt otroligt samarbetsvillig våran Nova. Var lite ofokuserad i början, men sedan blev hon mer och mer koncentrerad och med det började hon oxå arbeta rätt och bra. Jag kände mig supernöjd efter träningspasset. Det blev fyrtiofem minuters dressyrpass, sammanlagt nästan en och en halv timmes ridning. Hon tappade ena bakbenet några gånger i slutet av träningspasset och ett par gånger på vägen hem, hm.



Love var på bushumör, han försökte smita ut ur hagen när jag skulle ta in Nova, så han fick en liten spark i rumpan av mig. Gissa om han var snabb att tvärvända ta några steg ifrån mig och kicka mot mig, men han höll avstånd så han inte skulle träffa.

Igår red Tilda Nova, Love vilade och idag red Kristina Love. Lilly ligger sjuk i feber. Trist hon som har sportlov och allt!

3 kommentarer :

Urra sa...

Bra att du är nöjd för det ska du vara. Jag håller tummarna på att Lilly blir frisk snart så hon hinner njuta av lovet.

MoM sa...

Kul att det gick bra med ridningen idag, det var ett tagg sedan du kunde rida ordentligt.
Lilly sjuk igen? Kanske smittad av Nora? Det blir ingen skidåkning för oss imorgon då.

Kerstin sa...

Attans feber, mina är snoriga, men feberfria, men det blir ingen hingst ridning för dottern, synd det hade varit så bra med en hel vecka...