torsdag 17 mars 2011

Drömmer mig bort...

...och är ung på nytt! Med mor & far som fixar och donar i stallet, precis som förr.


Mammsen är en riktig hästmamma hon oxå, här tar hon av Nova transportskydden (dålig bild, men jag hade ingen annan). Dessutom hade hon med sig middag till oss så jag inte skulle behöva stressa hem och laga mat efter ridningen. Puss på dig mamma!

Det känns verkligen som förr när man åker iväg och tränar med häst, mamma och pappa. Alla våra helger när jag var barn bestod av träningar och tävlingar, det var alltid hela familjen som åkte iväg. Så många härliga minnen kommer upp nu, efter dessa träningar med Nova och mina föräldrar. Snart får vi väl börja åka iväg för att tävla oxå! Ja, då är ordningen helt återställd!

Nova var som vanligt helt underbar att åka iväg med, följer fogligt med in och ut i transporten och står helt stilla medan man gör henne iordning före och efter ridningen.

Träningen gick lite bättre än förra gången. I traven fick jag arbeta henne i "öppnor", jag har en tendens att tvära alldeles för mycket och sitter inte rakt över hästen, hm skärpning där.
Galoppen tränade jag som förra gången, nu skulle jag dessutom samla henne lite mera. Det är långt ifrån bra, men som sagt bättre än i söndags.


(fotograf Tilda)

2 kommentarer :

Urra sa...

Härligt att det gick bättre än förra gången. Jag blev så avis idag när jag inte kunde följa med. Jag vill oxå vara med.

Anonym sa...

Gud vad härligt det låter!
Min mamma åkte aldrig med mig, men jag är ju alllltid på plats med tjat och oro och uppmuntran vid träning och tävling :-)