torsdag 3 mars 2011

Hunnit massor

Man hinner mycket när man börjar tidigt... Jobbat, mockat, hem börja städa, tar med Lilly till stallet, rider, hem städa färdigt och hänger en tvätt. Sent om sider så har vi ätit middag med ett glas rött.
Imorgon tar jag ut komptid, karln min och jag ska besiktiga bilen, sedan bär det av på minisemester för oss, till på lördag (till Hudiksvall). Äntligen!


Lilly och Nova

Lilly och jag red några varv runt travbanan, sedan red Lilly Nova runt travbanan i skritt och trav medan jag tog in Love i stallet, för att sedan ta över Nova igen. Jag tog några varv i galopp med Nova, hon var pigg, mjuk och lyhörd. Efter ridturen ryktade jag Nova länge, länge, hon blev så blank och fin.

Ja, just ja, stallägarns hovslagare och en lärling var i stallet och skodde "Flamman". Dom kände igen Love ifrån hans travkarriär, det var lite roligt! Kom då på att Love är nog den "kändaste" hästen i stallet...

Tack och hej, nu ska jag ladda för karln min och min minisemester!

4 kommentarer :

Malin sa...

Jaså ni kallar det för att "besiktiga bilen" hi,hi Ha det så bra kramar

Urra sa...

Ha det så skönt på minisemestern.

MoM sa...

Minisemester med besiktning, det låter häftigt. Lycka till!!!!!!!!!!

Kerstin sa...

Ha så skönt på semestern!
Sv; ha ha, såg inget... Han hade väl inte så mkt kvar att visa efter den ritten ;)