torsdag 11 mars 2010

Skottat

Idag har Nova fått vila, istället har hon fått vara ute i hagen i tre och en halv timme. Skönt för henne, hon sköter sig bra, men vi törs bara ha henne ute när någon är i stallet. Det finns fortfarande inge ström i stängslet, så om hon vill är det bara att knata rakt igenom. hon tycker mycket om att stå och kela med Rex över staketet, samtidigt som hon "småskvätter" hela tiden. hon är alltså brunstig på fjärde dagen trots att hon får Pastilla-piller. Hur som helst håller hon sig ännu så länge i Loves och hennes hage, (man törs nästan inte säga nåt för då händer väl nåt trist igen)... Känns som att vi är förföljda av otur! Snälla nu får det va nog, nu vill vi njuta av våra hästar!!!


Tilda och jag har skottat som nå tok för att få upp genvägen till paddocken, det är typ 2/3 kvar, suck!

Love har jag kört några varv runt travbanan, det var lerigt, moddigt och jobbigt. Men han är lika glad som vanligt, gullhästen.

2 kommentarer :

Urra sa...

Du och Tilda är ju helt otroliga, skottat den vägen, men det kanske var jag som gav er iden. Det är bra att ni jobbar lite, fortsätt med det så är det förhoppningsvis färdigskottat tills jag ska rida.

Själv blir jag frånåkt av Linn och Lukas i backarna. Dessutom är jag helt slut efter en heldag i backen.

Maria sa...

Låter underbart för er med skidåkning. Ingen risk att det är färdigskottat tills du kommer hem, Finns nog att skotta till dig oxå!!!