lördag 27 mars 2010

Ridit med Karin

Vilket bläka väder, regn,snö och blåst. Men vi hade tur, när vi red var det bara blåst. Karin red Rex, det gick bra, vi red runt travbanan knappt en timme, mest i skritt, men lite trav oxå. Nova var pigg och fjantig, skuttade på för den ena hemska saken efter den andra. Jag tror att hon frös för hon skakade på bakdelen när jag skulle rida (går utan täcke i hagen). När Karin ridit färdigt red jag Nova några varv till i trav och galopp. Hon var såå pigg ville springa fort och ett par brallningar blev det oxå. Syrran hade nog gillat att busa lite med henne idag.

Imorgon ska syrran träna för Maria Molander i Timråridhus, det ska bli roligt. (Önskade att det var jag som skulle rida bara).

Jouline ska rida Love imorgon igen och sedan ska hon rida honom på torsdagar, det känns bra.

2 kommentarer :

Urra sa...

Vem vet när det kommer till kritan kanske inte jag kan rida och då får väl du ta över. Det kanske blir du som får rida Rex framöver och jag ta Nova om hon är pigg. Samtidigt vet vi ju att hon sällan är pigg med mig.

Kerstin sa...

Nästa gång är det din tur!! Datorer och DS är ju perfekt, inget gnäll!!
Har du någon bild på sadeln ni har till Love el den du ev visste om?
Kerstin