torsdag 25 mars 2010

Skrittur


Är han inte söt så säg, Lovegubben!!!
Jouline har ridit honom idag, jag tror hon skulle hoppa lite (har inte hört hur det gick).

Idag har jag och syrran varit ute och skrittat Nova och Rex i en timma och tjugo minuter. Precis vad Rex behöver eftersom han helt saknar muskler och kondition är det bra med långa skritturer... Syrran tyckte att han var mjukare och sökte sig mera neråt, Tilda måste ha gjort ett bra jobb med honom igår. Syrran var nöjd med honom idag oxå, han har stora problem att göra halt och stå stilla. Men innan vi var hemma så stod han helt still ganska många sekunder även fast Nova fick fortsätta att gå. Hon började med att träna halter samtidigt som jag stannade Nova, när det fungerade fortsatte jag att gå med Nova och dom stod stilla en kort , kort stund. Han fick mycket beröm så fort han stod stilla, sedan fick han stå stilla någon sekund till. Ja, som sagt syrran var nöjd efter ridturen.
Nova såg spöken överallt, men hon gör inget mer än låter lite och tar några snedsteg. Det kom en stor skåpbil på en smal väg, jag vinkade till den att sakta ner farten, men han bara körde på med full fart. Jag kände hur Nova spände hela kroppen, kröp ihop och stegrade sig nästan, men jag lyckades hålla henne kvar på väggrenen och hon steppade bara. Synd att man inte kan ta hänsyn till varandra (hans fru har dessutom häst), morr!!! Ja, ja det gick ju bra i alla fall och vi hade en underbar ridtur.

5 kommentarer :

Urra sa...

Det är verkligen roligt att kunna rida tillsammans igen. Tur att Karin och Tilda tog en häst igen. Tack för lånet av Rex.

Kerstin sa...

Vad har ni för sadel till Love?

Maria sa...

Vi har en ponnyputa oxå en vanlig sadel, ska kolla vad det är för märke. Jag vet en tjej som ska sälja en likadan, som är nästan ny.

Linnea sa...

hej, det va en tjej som skrev på min hemsida att hon var intresserad av att bli medryttare på nån häst/ponny i sidsjön. jag sa att jag kkunde fråga er, så behöver ni nån hjälp? =)

Unknown sa...

Ni kanske hittar nån medhjälpare till Love till slut???? =)