onsdag 3 mars 2010

Inne

Jaha, då står Nova inne igen, törs inte ha henne ute. Imorgon ska kanske hästarna få vara ute i skift. Dom andra hästarna får vara ute på f.m så får Nova gå ut med Love på e.m. Detta för att undvika att Nova går in till dom andra, vore ju himla besvärligt med sju hästar springandes fritt. Annars hade "stallägarn" ett tips, varför inte låta henne gå med hingsten, då är hon nog nöjd...

Såret på ballen gick upp mycket sist när hon var ute och sprang, tror hovslagarn ska få titta på det nästa gång han kommer.
Agnes och Tilda var oxå i stallet, det var roligt med lite sällskap. Vi red på stallplan och på travbanan. Jag red lite med dom sedan drog jag och Nova en hel massa varv i trav och galopp runt banan. Hon var pigg, glad och lydig. Det var härligt att rida, tror det var typ tio dagar sedan jag red.
Love-stackarn har inte alls blivit omskött idag, bara fått rent och fått mat. Men han såg ganska nöjd ut ändå.
Igår vilade Nova, eller syrran var ute och gick med henne, Karin gick med Love.

Nu ska jag sova, har haft en natt med väldigt lite sömn. Det har mest varit hästmardrömmar eller legat vaken med hästtankar...

2 kommentarer :

Kerstin sa...

Förstår att du grubblar.

Urra sa...

Nu får du ta hand om hästeriet ett tag eftersom det är min tur att vara sjuk nu.

Love har det bra fast han inte blev ompysslad.